وبلاگ تخصصی

بیم لودسل چیست و چگونه کار می کند؟

لودسل بیم
آنچه در این مطلب می خوانید

لودسل بیم یکی از دسته بندی ها یا انواع عمده لودسل است که معمولاً در صنعت توزین یافت می شود. انواع دیگر عبارتند از، برای مثال؛ فشرده سازی، کشش و تک نقطه ای. آنها مسلماً رایج ترین نوع لودسل هستند که امروزه مورد استفاده قرار می گیرند. در ادامه با مقاله ای دیگر از آرکا اینورتر همراه خواهیم بود. آرکا نماینده ی رسمی لودسل سوها در ایران می باشد.

سلول‌های باربری پرتو به‌عنوان کنسول‌های ساده عمل می‌کنند که در اثر فشار یا وزن کمی خم می‌شوند. آنها معمولاً در یک انتها ثابت و در انتهای دیگر آزاد هستند و بسیار شبیه به یک تخته غواصی عمل می کنند، اگرچه طرح های دو طرفه نیز وجود دارد که در هر انتها نصب می شوند و در مرکز قرار می گیرند و بیشتر شبیه یک بانوج هستند. علاوه بر این، معمولاً مشاهده می‌شود که سلول‌های بار پرتو بسته به روش اندازه‌گیری نیرو یا وزن، به دو دسته فرعی تقسیم می‌شوند. سلول های تیر خمشی میزان اعوجاج خمشی را که رخ می دهد در حالی که سلول های تیر برشی اعوجاج برشی را اندازه گیری می کنند، اندازه گیری می کنند.

لودسل های تیر نشان دهنده بزرگترین و همه کاره ترین گروه لودسل ها هستند که طیف گسترده ای از ظرفیت های ممکن، گزینه های نصب متنوع و لوازم جانبی را پوشش می دهند. هنگامی که استفاده از سلول تک نقطه ای غیرممکن می شود، اغلب به صورت ترکیبی در تجهیزات توزین و ترازوهای بزرگتر استفاده می شوند.

لودسل بیم
اصل کار

سلول‌های بار پرتو، مانند سایر لودسل‌های مدرن، اساسا مبدل‌هایی هستند که نیرو یا وزن را از طریق کرنش سنج‌ها به سیگنال الکتریکی تبدیل می‌کنند. هنگامی که بار اعمال می شود، بدنه لودسل به دلیل خاصیت کشسانی مواد فلزی که از آن ساخته شده است، خم می شود. کرنش سنج های متصل، که به صورت استراتژیک روی سطح لودسل قرار گرفته و محکم شده اند نیز در کنار بدنه اصلی کشیده یا فشرده می شوند. این مقاومت الکتریکی آنها را تغییر می دهد و منجر به تغییر ولتاژ در مدار می شود. این اثر متناسب با نیرو یا وزن اولیه است و امکان محاسبه آن را فراهم می کند.

طرح

سلول های بار پرتو در اشکال و اندازه های متعددی وجود دارند تا طیف وسیعی از کاربردها را در خود جای دهند. به طور معمول همه آنها نسبت به طول خود دارای یک نمای عمودی نسبتاً کم هستند. این در تضاد با برخی از لودسل های فشاری ستون مانند است که اغلب دارای نسبت معکوس هستند و باریکتر از ارتفاع آنها هستند.

لودسل های تیر خمشی به گونه ای طراحی می شوند که قسمت های خاصی از بدنه لودسل در پاسخ به بار اعمال شده خم یا منحنی شوند. آنها تمایل دارند مقادیر زیادی کرنش یا خمش را در نیروهای نسبتاً کم ارائه دهند که برای کاربردهای با ظرفیت کمتر مناسب است.

کرنش سنج هایی که روی سطح محدب قرار می گیرند کشیده می شوند، در حالی که آنهایی که روی سطح مقعر قرار می گیرند منقبض می شوند. این بدان معنی است که همیشه دو سطح در معرض کرنش مساوی و مخالف هستند که برای اجرای یک مدار پل کامل یا برای جبران دما مناسب است.

سلول های باربری پرتو برشی، اگرچه ممکن است در نگاه اول شبیه به هم به نظر برسند، کمی متفاوت عمل می کنند. یک فرورفتگی در هر طرف لودسل ماشین کاری می شود و یک شبکه عمودی نسبتاً نازک در مرکز باقی می ماند. این به لودسل ظاهر مقطعی شبیه به تیرهای I ساختاری می دهد که در ساخت و ساز دیده می شود و مانند آنها، بیشتر کرنش برشی در این شبکه عمودی نازک تر متمرکز شده است. کرنش سنج ها بر روی سطوح جانبی این شبکه در زوایای ۴۵ درجه برای تشخیص کرنش نصب می شوند. در عین حال، فلنج های بالا و پایین به مقاومت در برابر هر لحظه یا خمشی کمک می کنند.

سلول‌های باربری تیر برشی برای کاربردهای با ظرفیت متوسط ​​و بالا بسیار محبوب شده‌اند و دارای مقاومت عالی در برابر نیروهای جانبی هستند. آنها معمولاً برای ظرفیت کم ساخته نمی شوند زیرا نیاز به ایجاد یک شبکه به اندازه کافی نازک برای به دست آوردن سطوح کرنش لازم است. تیر خمشی و لودسل تک نقطه ای در چنین مواردی مناسب تر خواهند بود.

اشتراک گذاری مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارسال سریع

پشتیبانی قوی

پرداخت آسان

گارانتی تعویض

ضمانت محصول

سبد خرید
مژده به خرید اولی ها!

6% تخفیف برای اینورتر های هایتک، ال اس و آیمستر

منتظر شما هستیم

لیست قیمت ها را دانلود کنید 

تماس بگیرید

تماس