تفاوت بین اینورتر UPS و اینورتر

اینورتر و اینورترups
آنچه در این مطلب می خوانید

جامعه مدرن به شدت به وسایل برقی وابسته است. در صورت قطع برق، برق این وسایل قطع می شود و از کار می افتند. برای رفع این مشکلات قطعی برق و عدم دسترسی به برق، اینورتر و اینورتر ups طراحی شده است. هر دو اینورتر و ups برای تامین برق آماده به کار برای تجهیزات الکترونیکی در صورت قطع برق استفاده می شوند.
در صورت قطع برق، برق این وسایل قطع می شود و از کار می افتند. برای رفع این مشکلات قطعی برق و عدم دسترسی به برق، اینورتر و اینورتر ups طراحی شده است. هر دو اینورتر و ups برای تامین برق آماده به کار برای تجهیزات الکترونیکی در صورت قطع برق استفاده می شوند.

اینورتر و اینورترups

اصولاً جریان به صورت AC (جریان متناوب) یا DC (جریان مستقیم) به دستگاه های الکترونیکی مختلف وارد و خارج می شود. هنگامی که انرژی الکتریکی را می توان از برق تجاری به دست آورد، اینورتر انرژی الکتریکی را به صورت AC بدست می آورد و آن را در باتری ذخیره می کند. برای انجام این کار، اینورتر باید منبع تغذیه AC را به منبع تغذیه DC تبدیل کرده و سپس آن را ذخیره کند. در صورت قطع برق، برق باتری باید به وسایل الکترونیکی مختلف داده شود، اما نمی توان آن را به صورت DC توزیع کرد. بنابراین اینورتر DC را به AC تبدیل می کند و AC را تا پایان قطع برق به تجهیزات تامین می کند. پس از بازیابی شبکه برق، اینورتر به تبدیل انرژی AC به انرژی DC و ذخیره آن در باتری برای استفاده در آینده ادامه می دهد.

برای مشاهده ی محصولات ما به لینک های زیر مراجعه نمایید:

یک تفاوت اساسی بین اینورترها و اینورتر ۱۵۰۰ وات یو پی اس، مدت زمانی است که طول می کشد تا در صورت قطع برق، برق را از باتری تامین کنند: آپلاین های آفلاین (استاندارد) در عرض ۳ تا ۸ میلی ثانیه پس از قطع برق به منبع تغذیه باتری سوئیچ می شوند. قطع کردن یک اینورتر بین ۲۵ تا ۵۰۰ میلی ثانیه متغیر است. دستگاه هایی که نمی توانند این تاخیر زمانی را تحمل کنند، یا دستگاه هایی که ممکن است به دلیل خاموش شدن نادرست آسیب ببینند، مانند رایانه ها یا دستگاه های حساس پزشکی، به این دلیل به جای اینورتر با یو پی اس جفت می شوند.

یکی دیگر از تفاوت های مهم بین این دو این است که در نظر گرفته می شود که یو پی اس های تبدیل دوگانه آنلاین واقعی قادر به تنظیم و نظارت بر نوسانات جاری هستند. بالابرها در برابر ناهنجاری های خط مانند نوسانات ولتاژ، ولتاژ زیر/بیش از حد، اسپایک و نویز محافظت می کنند. این دلیل اصلی استفاده از دستگاه های الکترونیکی با مدارهای دقیق به جای پشتیبان گیری از اینورتر است. هدف از ups فراهم کردن یک پنجره کوتاه (۱۰ یا ۲۰ دقیقه) انرژی، زمان کافی برای ذخیره برنامه ها و داده ها و خاموش کردن صحیح دستگاه شما است. آنها قصد ندارند برای مدت طولانی برق را تامین کنند.

اشتراک گذاری مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارسال سریع

پشتیبانی قوی

پرداخت آسان

گارانتی تعویض

ضمانت محصول

سبد خرید
مژده به خرید اولی ها!

6% تخفیف برای اینورتر های هایتک، ال اس و آیمستر

منتظر شما هستیم

لیست قیمت ها را دانلود کنید 

تماس بگیرید

تماس