راه اندازی چند موتور با یک اینورتر

راه اندازی چند موتور با یک اینورتر
آنچه در این مطلب می خوانید

استفاده از چند اینورتر در سیستم، مزیت هایی دارد. اولا، با تولید گرمای کمتر، فضای تابلو خنک تر خواهد بود که این می تواند در برخی موارد کارایی و عمر مفید تجهیزات را افزایش دهد. همچنین با استفاده از همه موتورها با یک فرکانس کار، اگر یکی از موتورها از کار بیفتد، سیستم در حالی که بقیه موتورها به تقاضای اضافی پاسخ می دهند، به طور کلی متوقف نمی شود. به عبارت دیگر، این سیستم اجازه می دهد تا همچنان کارایی خود را حفظ کند، با این حال ظرفیت کاهش پیدا می کند. برای طراحی یک سیستم با چند اینورتر، ملاحظاتی باید درنظر گرفته شود. به عنوان مثال، انتخاب اینورتر های مناسب با توان کافی به منظور توانگری کافی برای پرداختن به تقاضاهای اضافی، استفاده از اینورترهایی با توان بیشتر برای ذخیره سازی گرما، و ایجاد راهکارهای مناسب برای مدیریت عملکرد و قابلیت های هر یک از اینورترها. همچنین، بررسی تاثیر استفاده از اینورترها بر روی سیگنالها و نویزهای الکترومغناطیسی نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در کل، با مراعات موارد ذکر شده و بهره گیری از تجربه و دانش لازم، می توان سیستم های با چند اینورتر را به طور بهینه طراحی و پیاده سازی کرد.

 

نکات قابل توجه در راه اندازی چند موتور با یک اینورتر

اگر قصد راه اندازی چند موتور با یک اینورتر را دارید به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • سرعت

    سرعت درایو ها متغیر است و می توان با اتصال چند موتور به آن، تمام موتورها را با سرعت یکسان به کار انداخت.زیرا همه موتورها با سرعت یکسان حرکت خواهند کرد. در سیستم هایی که سه موتور نیاز به سرعت های مختلف دارند، این روش مناسب نیست. برای مثال، اگر یک موتور با فرکانس ۳۰ هرتز و دو موتور دیگر با فرکانس ۲۵ هرتز به کار برود، این روش مناسب نخواهد بود. در این صورت به سیستم های دیگری که قابلیت کنترل مستقل سرعت موتورها را دارند، نیاز خواهد بود.

  • مدار محافظتی

    مدار محافظتی در سیستم های الکتریکی و صنعتی بسیار اهمیت دارد. زمانی که انتخاب درایو برای یک سیستم چند موتوره انجام می شود، این موضوع باید مد نظر قرار بگیرد که جریان و توان نامی درایو باید بیشتر از مجموع جریان و توان نامی موتورها باشد. به عنوان مثال، در یک سیستم سه موتوره که هر یک از موتورها جریان نامی ۱۰ آمپر و توان نامی ۱۵ اسب بخار دارند، درایو باید دارای حداقل جریان ۳۰ آمپر و توان ۴۵ اسب بخار باشد. اما این موضوع را هم باید در نظر داشت که اگر هر یک از موتورها شروع به کشیدن جریان بیش از حد مجاز خود کنند، درایو تریپ نمی کند به این دلیل که درایو انتخاب شده مجازاتی بیشتر از نیاز سیستم دارد. کاربرد رله های اورلود و محافظ موتوری قبل از هر موتور به عنوان یک وسیله حفاظتی ضرورت دارد. این رله ها می توانند به عنوان فیدبک و اتصال سیستم به قدرت کل راه اندازی شده و به صورت خودکار در صورت خطا در هر یک از موتورها سیستم را قطع و خاموش کنند. این می تواند امنیت سیستم را افزایش دهد.

  • سایزینگ درایو

    سایزینگ درایو VFD (درایو) امکان تنظیم و کنترل سرعت موتور را در یک بازه زمانی مشخص می‌دهد. این قابلیت به ما این امکان را می‌دهد که سیستم را به گونه‌ای طراحی کنیم که همه موتورها همزمان و به فرکانس مورد نظر روشن یا خاموش شوند. اما اگر بخواهیم موتورها در زمان‌های مختلفی روشن یا خاموش شوند، این سیستم قادر به پاسخگویی نخواهد بود. به عنوان مثال، اگر سه موتور داشته باشیم که دو موتور کوچک با توان و جریان بار کامل یکسان و موتور سوم با توان و جریان بار کامل بزرگتری، در صورتی که بخواهیم همه موتورها به صورت همزمان راه‌اندازی یا متوقف کنیم، مشکلی پیش نخواهد آمد. اما اگر نیاز به روشن یا خاموش کردن ابتدا موتورهای کوچکتر و سپس موتور بزرگتر باشد، باید مجموع جریان بار کامل همراه با جریان روتور قفل شده (که جریانی است که در هنگام راه‌اندازی گرفته می‌شود) را محاسبه کنیم. لذا درایو نیاز به جریان روتور قفل شده برای رساندن موتور به وضعیت رانش دارد.

خرید اینورتر هایتک در ایران

برای خرید اینورتر هایتک در ایران، کارشناسان سایت آرکا اینورتر می توانند به  شما کمک کنند. اینورتر هایتک با کیفیت بالا و قابلیت های منحصر به فرد خود، انتخابی مناسب  است. با تماس با کارشناسان سایت آرکا اینورتر، می توانید نیازها و مشکلات خود را در این زمینه مطرح کرده و راهنمایی مناسب برای خرید و استفاده از اینورتر هایتک دریافت کنید. در آنجا متخصصان آرکا اینورتر با ارائه مشورت های فنی و اطلاعات جامع در خدمت شما قرار دارند و همچنین توانایی تأمین اینورتر هایتک با کیفیت و قیمت مناسب را دارا هستند. با استفاده از خدمات سایت آرکا اینورتر، می توانید اینورتر مناسبی را برای نیازهای خود انتخاب کرده و از توانایی های بی نظیر آن بهره ببرید.

اشتراک گذاری مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارسال سریع

پشتیبانی قوی

پرداخت آسان

گارانتی تعویض

ضمانت محصول

سبد خرید
مژده به خرید اولی ها!

6% تخفیف برای اینورتر های هایتک، ال اس و آیمستر

منتظر شما هستیم

لیست قیمت ها را دانلود کنید 

تماس بگیرید

تماس