استفاده از انرژی خورشیدی در ساختمان

پنل خورشیدی در ساختمان
آنچه در این مطلب می خوانید

استفاده از انرژی خورشیدی در ساختمان

اصطلاح انرژی خورشیدی معمولاً برای بیان روش های جمع آوری نور و گرمای خورشید و تبدیل مستقیم آن به یک شکل مفید انرژی به کار می رود.روش های مختلفی برای استفاده از خورشید برای تأمین انرژی در خانه ها و ساختمان ها وجود دارد.

پانل های فتوولتائیک خورشیدی

به طور سنتی ، برق ما از طریق سوزاندن ذغال سنگ یا گاز طبیعی تامین میشود.با وجود این ، اعتماد ما به برق تولید شده از سوخت های فسیلی نمی تواند ادامه یابد و بر همین اساس ما به دنبال روش های جایگزین هستیم.

ما میتوانیم برای تولید برق از انرژی خورشیدی استفاده کنیم.انرژی خورشیدی نوعی انرژی تجدیدپذیر است که برای محیط زیست بهتر است.صفحات خورشیدی ، نور خورشید روزمره را به انرژی الکتریکی مفید تبدیل می کنند و چون پنل خورشیدی برق DC تولید می کند ، بنابراین اینورتر خورشیدی کارسپا ، برق DC را به برق AC تبدیل کرده و این برق توسط ساختمان ها استفاده می شود.

شما قبلاً می دانید که پنل های خورشیدی می توانند برای خانه شما برق تولید کنند ، اما این تمام کاری نیست که انرژی خورشیدی می تواند انجام دهد.انرژی حرارتی خورشید هم چنین به گرم شدن خانه ها و کاهش قبوض گرمایشی کمک می کند.

پنل های خورشیدی فتوولتائیک برق تولید می کنند ، اما انرژی حاصل از خورشید را می توان به روش های مختلف دیگر استفاده کرد.یک روش معمول برای استفاده از انرژی خورشیدی استفاده از سیستم های گرمایش خورشیدی است که انرژی خورشیدی را به جای برق به گرمای قابل استفاده تبدیل می کنند.

روش های زیادی برای استفاده از انرژی خورشیدی برای تولید گرما وجود دارد.از جمله:

  • گرمایش آب خورشیدی
  • گرمایش فضای خورشیدی
  • گرمایش استخر خورشیدی

گرمایش آب خورشیدی

آبگرمکن های خورشیدی سیستم های گرمایشی هستند که انرژی خود را از نور و گرمای خورشید تأمین می کنند.اینها گرما را از خورشید جمع می کنند و گرما به مخزن آب منتقل می شود و به طور مؤثر منبع آب خانه شما را گرم می کند.آبگرمکن های خورشیدی سازگار با محیط زیست و کم مصرف ترین آبگرمکن ها هستند ، زیرا با یک منبع انرژی تجدید پذیر طبیعی کار می کنند – بدون استفاده از سوخت های فسیلی یا سوختن ذغال سنگ.

برای تشخیص اینکه آیا گرمایش آب خورشیدی برای شما مناسب است یا خیر ، مواردی هست که باید در نظر بگیرید:

  • گرمای تولید شده توسط این سیستم متناسب با میزان گرمای خورشید است.بنابراین ، کشورهایی که دارای آب و هوای گرمتر و آفتابی تر هستند ، به احتمال زیاد از این نوع انرژی خورشیدی بهره مند می شوند.
  • سیستم می تواند آب گرم بیشتری را در تابستان تأمین کند ، اما این در ماه های زمستان بسیار کمتر است.
  • سیستم های گرمایش آب خورشیدی می توانند در هزینه های انرژی شما صرفه جویی کنند.
  • داشتن آن به شما در کاهش قبض های انرژی و اثر کربن خانگی کمک می کند.
  • با وجود آن ، مصرف سوخت های فسیلی کاهش می یابد.

گرمایش فضای خورشیدی

برای دهه ها ، ما خانه های خود را با سوخت های فسیلی گران قیمت گرم می کنیم.اما امروزه سیستم های گرمایشی خورشیدی به تدریج در بین عموم مردم بیشتر شناخته شده و مورد استفاده بیشتری قرار می گیرند.

عرضه انواع اینورتر ال اس در آرکااینورتر

این روزها به احتمال زیاد شاهد نصب صفحات خورشیدی در سقف یک خانه نوساز هستید ، زیرا سیستم های گرمایشی خورشیدی یک گزینه عالی برای تأمین گرمایش و آب گرم با استفاده از انرژی تجدیدپذیر در خانه شما هستند.صفحات خورشیدی ، همانطور که از نامش پیداست از انرژی خورشید برای گرم کردن خانه شما استفاده می کنند.این را نباید با فتوولتائیک که تولید برق با استفاده از نور خورشید است ، اشتباه گرفت.

وقتی به سیستم های گرمایشی خورشیدی فکر می کنیم ، آنها کاملاً متناقض هستند:هنگامی که پرتوهای خورشید شدیدترین انرژی را دارند ، بیشترین انرژی گرمایی را برای خانه شما تولید می کنند.در واقع این زمانی است که شما به کمترین میزان گرمایش برای گرم کردن خانه خود نیاز خواهید داشت!

این مقاله توسط مجموعه آرکا اینورتر که در زمینه خرید و فروش اینورتر فعالیت می کند ، ارائه شده است.برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

اشتراک گذاری مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارسال سریع

پشتیبانی قوی

پرداخت آسان

گارانتی تعویض

ضمانت محصول

سبد خرید
مژده به خرید اولی ها!

6% تخفیف برای اینورتر های هایتک، ال اس و آیمستر

منتظر شما هستیم

لیست قیمت ها را دانلود کنید 

تماس بگیرید

تماس