تنظیمات اینورتر ال اس IG5A

تنظیمات اینورتر ال اس IG5A
آنچه در این مطلب می خوانید

در این مقاله فصد داریم شما را با تنظیمات اینورتر ال اس IG5A آشنا کنیم. اینورتر ال اس دارای کاربرد در زمینه برق صنعتی، اتوماسیون، کنترل و … می باشد. اینورتر ال اس در ایران دارای طرفدار های بسیار زیادی می باشد. یکی از سری محصولات اینورتر ال اس سری IG5A می باشد سری IG5A دارای کاربری عمومی می باشد و به صورت معمول در مصارف صنعتی و غیر صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع اینورتر یک نوع تجهیزات الکترونیکی و الکتریکی می باشد. برای آشتایی بیشتر با این اینورتر و تنظیمات مربوط به آن تا آخر مقاله با ما همراه باشید.

برای کسب اظلاعات بیشتر از تنظیمات اینورتر ال اس IG5A با شماره ی ۰۹۱۳۹۵۸۹۸۲۴ در سایت آرکا اینورتر  تماس شوید.

 

تنظیمات اینورتر ال اس IG5A

 

پارامترهای حفاظتی اینورتر ال اس IG5A

پارامتر های حفاظتی از پارامتر ۵۰ شروع می شود و در گروه F به شرح زیر می باشد:

  • پارامتر  F50
  • پارامتر  F51
  • پارامتر  F52
  • پارامتر  F53
  • پارامتر  F54,55
  • پارامتر  F56,57,58

بیشتر بخوانید:

مزایای استفاده از اینورتر در صنعت

 

تنظیمات اینورتر ال اس IG5A

 

توضیح پارامتر های حفاظتی اینورتر ال اس IG5A

  • پارامتر F50:

     این پارامتر انتخاب گرمای الکترونیکی می باشد. به صورت کلی مشخصه گرمایی از طریق این پارامتر تنظیم می شود. شما به کمک این پارامتر می توانید تشخیص دهید گرما بیش از حد نباشد. در صورتی که گرما بیش از حد باشد اینورتر ارور می دهد و می توانید موتور را خاموش کنید. اگر صفر را انتخاب کنید پارامتر غیر فعال است. اگر یک را انتخاب کنید این حفاظت فعال شده و سه پارامتر F51,F52,F53 را باز می کند.

  • پارامتر F51:

    شما به کمک این پارامتر می توانید سطح گرمای الکتریکی را برای یک دقیقه تعیین کنید. اگر بخواهیم به زبان ساده تر بگوییم به کمک این پارامتز می توان بگوییم چند درصد اضافه جریان از موتور عبور کند برای مدت یک دقیقه و موتور آسیب نبیند. قابل ذکر می باشد این پارامتر از ۵۰% تا ۲۰۰% جریان نامی قابل تنظیم است.

  • پارامتر F52:

    به کمک این پارامتر می توانیم تنظیم کنیم چند درصد جریان نامی از موتور عبور کند برای مدت زمان ادامه دار و آسیب نبیند. اگر بخواهیم در این مورد مثالی بزنیم باید گفت اگر ۱۸۰ در صد جریان نامی از جریان موتور عبور کند در حالت ادامه دارد اتفاقی صورت نگیرد ولی اگر بیشتر شود باید ارور ETH ظاهر شود و خروجی آن قطع گردد.

  • پارامتر F53:

    به کمک این پارمتر شما می توانید تظیم کنید که خنک کاری موتور از طریق فن خود موتور صورت بگیرد. به وسیله این پارامتر می توان اینورتر خود محاسبه میکند که ارور ETH را زودتر یا دیرتر ظاهر کند. در حالت اول که ۰ می باشد موتور استاندارد دارای یک فن خنک کننده مستقیم هست که به شفت متصل است. و در حالت ۱ موتور مخصوصی که از یک فن خنک کننده جداگانه استفاده می کند.

  • پارامتر هایF54,55 :

    با کمک پارامتر F54 می توان سطح هشدار اضافه بار را تنظیم کنید. با مثال اگر بخواهیم بیان کنیم این پارامتر اگر تنظیم کنید ۱۳۰ یعنی پس از ۱۳۰% جریان بار کامل موتور (FLA) هشدار اضافه بار برای شما ظاهر شود. با کمک F55 می توان زمان هشدار اضافه بار مشخص نمود. برای مثال اگر ۱۱ ثانیه ۱۴۰% جریان بار کامل موتور را موتور از درایو بکشد هشدار اضافه بار رخ دهد.

  • پارامتر های F56,57,58 :

    در پارامتر F56 قابلیت این را دارین تنظیم کنیم تریپ اضافه بار فعال و یا غیر فعال باشد.اگر روی صفر باشد غیر فعال می باشد اما اگر روی یک باشد فعال می باشد. F57 سطح تریپ اضافه بار است. F58 زمان اضافه بار است. حتما قبل از تنظیم تمامی این پارامتر ها، جریان نامی موتور را در پارامتر H33 تنظیم کنید

بیشتر بخوانید:

راه اندازی چند موتور با یک اینورتر

تنظیمات اینورتر ال اس IG5A

 

تنظیم پارامتر های موتور

  • تعداد قطب های موتور(H31) :

    این نوع پارامتر مقدار سرعت دور بر دقیقه  موتور را تنظیم می کند. قابل ذکر می باشد مقدار قابل تنظیم بین ۲ تا ۱۲ قطب می باشد.

  • جریان نامی موتور(H33) :

    قابل ذکر می باشد مقدار این پارامتر را مطابق مقدار نوشته شده در پلاک اینورتر  بازه قابل تنظیم : ۱ ~ ۲۰ A وارد کنید.

  •  بازگرداندن پارامترها به مقادیر پیش فرض کارخانه (H93) :

    این پارامتر را روی مقدار ۱ قرار دهید

  • جریان بدون بار موتور(H34) :

    مقدار جریان نامی پی از برداشت بار از روی شفت بازه قابل تنظیم : ۱ ~ ۱۲ A را وارد کنید.

 

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارسال سریع

پشتیبانی قوی

پرداخت آسان

گارانتی تعویض

ضمانت محصول

سبد خرید
مژده به خرید اولی ها!

6% تخفیف برای اینورتر های هایتک، ال اس و آیمستر

منتظر شما هستیم

لیست قیمت ها را دانلود کنید 

تماس بگیرید

تماس