معایب انرژی خورشیدی

آشنایی با پنل خورشیدی
آنچه در این مطلب می خوانید

با افزایش ۳ تا ۵ درصدی هزینه هر ساله برق ، ممکن است منابع جایگزین انرژی مانند انرژی خورشیدی را در نظر داشته باشید.اما قبل از اینکه بخواهید سیستم خورشیدی را روی خانه خود نصب کنید ، باید برخی از معایب اصلی آن را بسنجید. آرکا اینورتر که در زمینه ی اتوماسیون برق صنعتی فعالیت دارد در این نوشته به کمک می کند تا مطالب مهمی را به دست آورید. قابل ذکر است که اینورتر آی مستر از بهترین محصولات این شرکت شناخته می شود. برای مشاهده ی سایر محصولات به قسمت فروشگاه این سایت مراجعه نمایید.

درست است که تولید برق از انرژی خورشیدی نسبت به سایر منابع انرژی تجدیدپذیر ، هزینه کمی دارد ، اما شاید این برای شما مناسب نباشد ، چون صفحات خورشیدی کارایی کمی دارند.همچنین احتمال آسیب دیدن صفحات خورشیدی در اثر طوفان وجود دارد که در این صورت علاوه بر هزینه جایگزینی صفحات خورشیدی ، به دلیل ترکیبات سمی استفاده شده در داخل ، باید صفحه های آسیب دیده را به درستی کنترل و دفع کرد.

در این مقاله معایب عمده انرژی خورشیدی ، مورد بحث قرار می گیرد که قبل از تصمیم گیری در مورد خورشیدی شدن باید مورد توجه قرار گیرند.

مکان و در دسترس بودن نور خورشید

عرض جغرافیایی شما یکی از عوامل اصلی در تعیین کارایی انرژی خورشیدی است.همه مکانها به میزان یکسان از نور خورشید سالانه برخوردار نیستند ، زیرا هرچه از خط استوا فاصله بگیرید ، کارایی انرژی خورشیدی بطور چشمگیری کاهش می یابد.

اثر خورشیدی نیز با توجه به فصل تعیین می شود.در تابستان می توانید بیش از آنچه نیاز دارید ، برق تولید کنید ، زیرا زمین کج شده است تا خورشید به مکان شما نزدیکتر باشد.در حالی که در زمستان ، شیب زمین موقعیت شما را از خورشید دورتر می کند و باعث می شود تا برق کافی برای تأمین نیازهای خود تولید نکنید.

صفحات خورشیدی نیز مانند هر چیز دیگری با قرار گرفتن در معرض خورشید و در اثر اشعه ماوراء بنفش ، خراب می شوند.مواردی مانند باد ، تگرگ ، برف ، خاک و نوسانات دما نیز تهدیدهای جدی برای پنل خورشیدی است.

منطقه نصب

برای صاحبان خانه هایی که می خواهند پنل های خورشیدی نصب کنند ، منطقه نصب آنقدرها مشکلی نخواهد داشت ، به خصوص که بیشتر اوقات روی سقف نصب می شوند.با این حال ، شرکت های بزرگی که می خواهند انرژی زیادی تولید کنند نیاز به یک منطقه نصب بسیار بزرگ برای تأمین برق به طور مداوم دارند.

بزرگترین میدان خورشیدی در اسپانیا واقع شده است و در ۱۷۳ هکتار زمین قرار دارد و تقریباً برق ۱۲۰۰۰ خانوار را تأمین می کند.این ۱۷۳ هکتار زمین ، نمی تواند برای چیزهای دیگری مانند چرای حیوانات استفاده شود.

هزینه اولیه بالا

این هزینه برای سیستم های متوسطی که بین ۴ کیلووات تا ۸ کیلووات نیرو تولید می کنند بین ۱۵۰۰۰ تا ۲۹۰۰۰ دلار است.این هزینه ها شامل صفحات خورشیدی ، خرید اینورتر ، نصب سخت افزار و سیم کشی ، مجوزها ، تعمیرات ، هزینه های نظارت و نگهداری و هزینه های اضافی بهره برداری و سربار است.

قابلیت اطمینان

از آنجا که انرژی خورشیدی به خورشید متکی است ، نمی توان در طول شب برق تولید کرد ، بنابراین شما باید انرژی اضافی را که در طول روز ساخته شده ، ذخیره کنید یا به منبع تغذیه متناوب مانند شبکه محلی متصل شوید.این بدان معناست که شما در ازای هزینه بالای صفحات خورشیدی مجبور به پرداخت هزینه بیشتری خواهید بود.

ابرها و طوفان ها همچنین با مسدود کردن اشعه های نوری ، می توانند انرژی تولیدی شما را محدود کنند.

آلودگی و اثرات زیست محیطی

اثرات زیست محیطی مرتبط با انرژی خورشیدی استفاده از زمین و آب و آلودگی ، از بین رفتن زیستگاه و استفاده از مواد بسیار خطرناک در فرآیند تولید است.اگر به منطقه نصب بپردازیم ، استفاده از زمین توسط صفحات خورشیدی می تواند عظیم باشد.

عرضه انواع اینورتر ال اس در آرکااینورتر

از جمله ترکیباتی که در صفحات خورشیدی یافت می شود ، فلزات بسیار سمی کادمیوم و سرب است.در ایالات متحده ، تولیدکنندگان ملزم به اطمینان از بازیافت این مواد با ارزش بالا و نه دفع آن هستند.با این وجود در کشورهای دیگر مانند چین ، مالزی ، فیلیپین و تایوان که بیش از نیمی از فتوولتائیک تولید می شود ، این مواد خطرناک به طور غیر مسئولانه در مزارع دفع می شوند و باعث آلودگی هوا ، آب و خاک می شوند.

با تمام معایب انرژی خورشیدی باید این نکته را مد نظر داشته باشید که فناوری خورشیدی هنوز در ابتدای راه است و بسیاری از ایده های خوب شروع به ظهور می کنند.

اشتراک گذاری مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارسال سریع

پشتیبانی قوی

پرداخت آسان

گارانتی تعویض

ضمانت محصول

سبد خرید
مژده به خرید اولی ها!

6% تخفیف برای اینورتر های هایتک، ال اس و آیمستر

منتظر شما هستیم

لیست قیمت ها را دانلود کنید 

تماس بگیرید

تماس