اتوماسیون صنعتی چیست؟

اتوماسیون صنعتی
آنچه در این مطلب می خوانید

اتوماسیون صنعتی استفاده از سیستم‌های کنترلی مانند رایانه‌ها یا روبات‌ها و فناوری‌های اطلاعاتی برای مدیریت فرآیندها و ماشین‌آلات مختلف در یک صنعت برای جایگزینی انسان است. این دومین گام فراتر از مکانیزاسیون در حوزه صنعتی شدن است. در حوزه ی صنعتی شدن سیستم های پیچیده ای سر کار آمده که هر کدام کاربردهای خود را دارد. در این مقاله پیرامون اتوماسیون صنعتی همراه با آرکا اینورتر خواهید بود. آرکا اینورتر نماینده ی رسمی اینورتر آیمستر در ایران می باشد.

کیفیت و انعطاف پذیری را در فرآیند تولید خود افزایش دهید

قبلاً هدف از اتوماسیون افزایش بهره وری (از آنجایی که سیستم های خودکار می توانند ۲۴ ساعت در روز کار کنند) و کاهش هزینه های مربوط به اپراتورهای انسانی (یعنی دستمزدها و مزایا) بود. با این حال، امروزه تمرکز اتوماسیون به افزایش کیفیت و انعطاف‌پذیری در فرآیند تولید معطوف شده است. در صنعت خودرو، نصب پیستون در موتور به صورت دستی و با ضریب خطای ۱-۱.۵ درصد انجام می شد. در حال حاضر این کار با استفاده از ماشین آلات خودکار با ضریب خطای ۰.۰۰۰۰۱% انجام می شود.

اتوماسیون صنعتی چیست

مزایای اتوماسیون صنعتی

هزینه عملیاتی کمتر: اتوماسیون صنعتی هزینه های مراقبت های بهداشتی و مرخصی با حقوق و تعطیلات مرتبط با اپراتور انسانی را حذف می کند. علاوه بر این، اتوماسیون صنعتی به مزایای دیگر کارکنان مانند پاداش، پوشش بازنشستگی و غیره نیاز ندارد. مهمتر از همه، اگرچه با هزینه اولیه بالایی همراه است، اما باعث صرفه جویی در دستمزد ماهانه کارگران می شود که منجر به صرفه جویی قابل توجهی در هزینه شرکت می شود. هزینه تعمیر و نگهداری مرتبط با ماشین آلات مورد استفاده برای اتوماسیون صنعتی کمتر است زیرا اغلب خراب نمی شود. در صورت خرابی، فقط مهندسان کامپیوتر و تعمیر و نگهداری موظف به تعمیر آن هستند.

بهره وری بالا

اگرچه بسیاری از شرکت‌ها صدها کارگر تولیدی را برای حداکثر سه شیفت کاری استخدام می‌کنند تا کارخانه را برای حداکثر ساعت کار کنند، اما هنوز کارخانه برای تعمیر و نگهداری و تعطیلات باید تعطیل شود. اتوماسیون صنعتی با اجازه دادن به شرکت برای راه اندازی یک کارخانه تولیدی به مدت ۲۴ ساعت در روز، ۷ روز هفته و ۳۶۵ روز در سال، هدف شرکت را برآورده می کند. این منجر به بهبود قابل توجهی در بهره وری شرکت می شود.

کیفیت بالا

اتوماسیون خطای مرتبط با یک انسان را کاهش می دهد. علاوه بر این، برخلاف انسان‌ها، روبات‌ها هیچ گونه خستگی ایجاد نمی‌کنند، که منجر به تولید محصولات با کیفیت یکنواخت در زمان‌های مختلف می‌شود.

انعطاف پذیری بالا

افزودن یک کار جدید در خط مونتاژ نیازمند آموزش با اپراتور انسانی است، با این حال، ربات ها را می توان برای انجام هر کاری برنامه ریزی کرد. این باعث می شود فرآیند تولید انعطاف پذیرتر شود.

دقت اطلاعات بالا

افزودن جمع‌آوری خودکار داده‌ها می‌تواند به شما امکان جمع‌آوری اطلاعات کلیدی تولید، بهبود دقت داده‌ها و کاهش هزینه‌های جمع‌آوری داده‌ها را بدهد. این حقایق را در اختیار شما قرار می دهد تا در مورد کاهش ضایعات و بهبود فرآیندهای خود تصمیمات درستی بگیرید.

ایمنی بالا

اتوماسیون صنعتی می تواند خط تولید را با استفاده از روبات هایی برای مدیریت شرایط خطرناک برای کارکنان ایمن کند.

معایب اتوماسیون صنعتی

هزینه اولیه بالا

سرمایه گذاری اولیه مرتبط با تغییر از خط تولید انسانی به خط تولید اتوماتیک بسیار زیاد است. همچنین، هزینه های قابل توجهی در آموزش کارکنان برای کار با این تجهیزات پیچیده جدید مستلزم است.

از محصولاتی که آرکا اینورتر در زمینه ی اتوماسیون صنعتی ارائه می دهد، اینورتر هایتک و اینورتر ال اس می باشد.

اشتراک گذاری مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارسال سریع

پشتیبانی قوی

پرداخت آسان

گارانتی تعویض

ضمانت محصول

سبد خرید
مژده به خرید اولی ها!

6% تخفیف برای اینورتر های هایتک، ال اس و آیمستر

منتظر شما هستیم

لیست قیمت ها را دانلود کنید 

تماس بگیرید

تماس