۷ عامل اصلی که باعث خرابی اینورتر می شوند

آنچه در این مطلب می خوانید

اینورترها، درایوها، VSDها، درایوهای سرعت متغیر، درایوهای فرکانس متغیر، دسته محصولاتی هستن که برای کنترل سرعت موتور الکتریکی و در نتیجه کاهش مصرف انرژی در برنامه‌های سرعت متغیر استفاده می‌شوند. خراب شدن اینورتر کابوسی است که برای همه کارخانه ها پیش می‌آید. پس از سرمایه گذاری قابل توجه در یک اینورتر موج سینوسی با درجه صنعتی، شرکت یا سازمانی که این خرید را انجام داده است انتظار دارد که این تجهیزات چندین سال عمر مفید داشته باشند. با این حال، به دلیل برخی از انواع شرایط کاهش‌دهنده، این انتظار می‌تواند به زودی پس از نصب اینورتر از بین برود.

علل اصلی برای خرابی اینورتر

بسیاری از چیزها به طور بالقوه می توانند یک اینورتر را برای چند روز از کار بیاندازند. اگر نیازی به تعویض تجهیزات با یک اینورتر آیمستر دیگر نداشته باشید. در زیر، ما سه مورد از بزرگترین تهدیدات برای طول عمر اینورتر را بررسی می کنیم. آنچه که می توانید برای جلوگیری از این مشکلات انجام دهید و اینورتر خود را در شرایط عالی نگه دارید، بررسی می کنیم.

۱. سایش خازن اینورتر و خراب شدن آن

اولین دلیل خرابی اینورتر، سایش الکترومکانیکی خازن ها است. اینورترها برای ارائه توان خروجی مستقیم در سطوح مختلف جریان، به خازن ها متکی هستند. با این حال خازن های الکترولیتی طول عمر محدودی دارند و سریعتر از اجزای خشک پیر می شوند. این خود می تواند دلیلی برای خرابی اینورتر باشد.
خازن ها نسبت به دما بسیار حساس هستند. دمای بیش از دمای استاندارد اعلام شده، که اغلب ناشی از جریان زیاد است، می تواند عمر قطعه را کاهش دهد. با این وجود، همانطور که الکترولیت ها در دماهای بالاتر سریعتر تبخیر می شوند، عمر خازن زمانی افزایش می یابد که در دمای پایین تر از دمای عملیاتی کار کنند.

خوشبختانه، حفظ یک روتین تعمیر و نگهداری مداوم و تعویض منظم خازن ها از بسیاری از مشکلاتی که خازن های خراب می توانند ایجاد کنند، جلوگیری می کند.

۲. استعمال مفرط از اینورتر

استفاده از اینورترها فراتر از حد کارکرد آنها، به انتخاب یا به دلیل عدم نظارت و آگاهی، می تواند در خرابی پل اینورتر نقش داشته باشد. استفاده از هر قطعه با درجه بندی بالاتر از حد کارکرد آن، طول عمر آن را کاهش می دهد و منجر به خرابی اینورتر می شود، بنابراین اجتناب از این مشکل صرفاً به بررسی درست کار کردن همه اینورتر ها خلاصه می شود.

۳. ولتاژ کم و زیاد در اینورتر

دو مشکل بعدی که می تواند باعث خرابی اینورتر شود، جریان و ولتاژ بیش از حد است. اگر جریان یا ولتاژ به سطحی افزایش یابد که اینورتر برای آن درجه بندی نشده باشد، می تواند باعث آسیب به اجزای دستگاه، مخصوصا پل اینورتر شود. این آسیب اغلب ناشی از گرمای اضافی تولید شده توسط افزایش ولتاژ یا جریان است.
با فیوز ها یا قطع کننده های مدار می توان از جریان بیش از حد جلوگیری کرد. اما اجتناب از ولتاژ بیش از حد می تواند مشکل باشد. گاهی اوقات سری های ولتاژ ساخته دست بشر هستند. اما می توانند ناشی از رعد و برق یا شعله های خورشیدی باشند.

۴. ارتعاشات اولتراسونیک اینورتر، مورد دیگری برای خرابی اینورتر

مشکل نهایی در لیست یکی از مشکلاتی است که به تنش مکانیکی وارد شده بر یک اینورتر کمک می کند. ارتعاشات اولتراسونیک که از هسته اجزای القایی منشأ می‌گیرند، باعث اصطکاک می‌شوند و به گرمای ناخواسته تولید شده توسط دستگاه می‌افزایند و به اجزای اینورتر آسیب می‌رسانند.

۵. فرسودگی از اضافه بار وارده به اینورتر ها

هر اینورتر دارای رتبه بار است. تعیین وات محیطی که یک اینورتر در آن کار می کند برای یک برقکار آسان است. پس با رعایت رتبه بار، می توان به راحتی از سوختن بار الکتریکی جلوگیری کرد. با این حال، برای صرفه جویی در خرید اینورتر آی مستر، برخی از شرکت ها مدلی را خریداری می کنند که برای تحمل بار الکتریکی بالایی که باید پشتیبانی کند رتبه بندی نشده است. این می تواند منجر به کار بیش از حد تجهیزات و قطعات اینورتر شود و در کوتاه مدت باعث از کار افتادن اینورتر گردد.

کارشناسان آرکا اینورتر توصیه می‌کنند، یک اینورتر بخرید که میزان بار آن برای تحمل بار کافی باشد.

۶. فرسودگی سیم برق، باعث خراب شدن اینورتر می‌شود

سیم برقی که یک اینورتر آی مستر، را به سیستم الکتریکی متصل می کند، به دلیل جریان بیش از حد از سیم می سوزد. هنگامی که یک اینورتر جدید را اجرا می کنید که بار سنگین تری نسبت به اینورتر قبلی دارد، نیاز احتمالی به نصب سیم ضخیم تر که جریان الکتریکی را به طور یکنواخت تر توزیع می کند را نادیده نگیرید. بزرگ‌ترین خطرات ناشی از فرسودگی سیم برق، آتش ‌سوزی‌ های کنترل‌ نشده و خرابی قابل توجه در حین تعویض سیم است.

۷. آلودگی هوا، خطر جدی برای اینورتر

آلاینده های موجود در هوا در محیط های کاری صنعتی، به ویژه محیط های تولیدی، که در آن تراکم بالایی از ذرات معلق در هوا و مواد شیمیایی می تواند وجود داشته باشد، بسیار رایج است. از آنجایی که آلاینده‌ها می‌توانند یک اینورتر را با جمع ‌آوری روی اجزای داخلی آن از بین ببرند، بهترین اقدام سرمایه‌گذاری روی یک اینورتر سیستم ساخت تجهیزات شبکه (NEBS) است. که دارای گواهینامه سطح ۳ است که در برابر آلاینده‌های موجود در هوا محافظت می‌کند.

۵/۵ - (۳ امتیاز)

اشتراک گذاری مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارسال سریع

پشتیبانی قوی

پرداخت آسان

گارانتی تعویض

ضمانت محصول

سبد خرید
مژده به خرید اولی ها!

6% تخفیف برای اینورتر های هایتک، ال اس و آیمستر

منتظر شما هستیم

لیست قیمت ها را دانلود کنید 

تماس بگیرید

تماس