علل شایع اختلال عملکرد لودسل

مشکلات رایج لودسل ها
آنچه در این مطلب می خوانید

لودسل ها در قلب نحوه عملکرد یک سیستم توزین قرار دارند. برای مثال، یک ترازو کامیون در لودسل خود زندگی می‌کند یا می‌میرد، بنابراین عملیاتی نگه‌داشتن آن‌ها اولین سفارش یک اپراتور یا مدیر است.

اما اغلب، لودسل ها از کار می افتند. آنها تحت حوادثی قرار می گیرند که ممکن است عملکرد آنها را کاهش دهد زیرا آنها به راحتی آسیب پذیرترین بخش یک سیستم توزین یا ترازو هستند. فهمیدن اینکه چه اشتباهی رخ داده است به همان اندازه مهم است که بفهمید چگونه آن را برطرف کنید، زیرا اگر بدانید چه اتفاقی افتاده است، امیدواریم که احتمال تکرار آن در آینده را کاهش دهید. آرکا اینورتر نماینده ی رسمی لودسل سوها در ایران می باشد.

مشکلات لودسل

چند دلیل رایج برای خرابی در لودسل ها وجود دارد.

ظرفیت اضافه بار

یکی از شایع ترین علل آسیب سلول بار در بارگذاری بیش از حد ظرفیت ترازو است.

ترازوها بر اساس توانایی تحمل سلول های بار آنها رتبه بندی می شوند. فراتر رفتن از این حد می‌تواند منجر به تغییر شکل شدید خود لودسل شود، که می‌تواند هر کاری را انجام دهد، از دقت کمتر تا غیرقابل‌کار کردن آن.

این واقعاً مهم است که در سیستم توزین خود به میزان مجاز وزنی برای سلول های بار خود پایبند باشید. بارگذاری بیش از حد ترازو به راحتی یکی از رایج ترین دلایلی است که تکنسین های تعمیر ترازو ما را به میدان دعوت می کنند.

آسیب رطوبت

رطوبت می تواند اجزای الکترونیکی لودسل را خراب کند و همچنین باعث خوردگی شود که می تواند ساختار و یکپارچگی بدنه لودسل و همچنین بقیه سیستم مقیاس را تحت تأثیر قرار دهد.

در کالیفرنیا، بخش‌های خاصی از ایالت ما بیشتر از بقیه مستعد نفوذ رطوبت هستند. اما حتی در مناطق خشک‌تر، اگر آمادگی نداشته باشید، آسیب رطوبت می‌تواند به راحتی رخ دهد.

اغلب برای جمع آوری رطوبت در داخل و اطراف سیستم ترازو خود بررسی کنید. این امر مخصوصاً برای سیستم‌های قدیمی‌تر مهم است، زیرا رطوبت می‌تواند راحت‌تر به سیستم نفوذ کند، هرچه مقیاس قدیمی‌تر باشد، به دلیل تاب خوردگی و فرسودگی عمومی در طول زمان.

ورود مواد شیمیایی

اگر مواد شیمیایی وارد محیط یا کانتینر لودسل شوند، می‌توانند آسیب‌های مشابهی مانند آب داشته باشند. اما، آنها همچنین می توانند به شدت یک لودسل را خورده و اجزا و ساختار آن را خراب کنند.

مطمئن شوید که مواد شیمیایی دور از محل توزین نگهداری می‌شوند و مطمئن شوید که از چیزی که وزن می‌شود، مانند کامیون‌هایی که باری از مواد شیمیایی یا مایعات دیگر را حمل می‌کنند، چیزی نشت نمی‌کند.

آسیب الکتریکی

صاعقه و نوسانات برق می تواند به شدت به لودسل آسیب رسانده و آن را از کار بیاندازد.

زمین و محافظ هر دو می توانند خطر آسیب الکتریکی به جزء لودسل را کاهش دهند. ترازوی کامیون در زمین که به درستی نصب شده باشد، از بسیاری از کارهایی که صاعقه می تواند انجام دهد محافظت می شود. واحدهای روی زمین آسیب پذیرتر هستند.

برای آسیب های غیر مرتبط با صاعقه، مطمئن شوید که اتصالات الکتریکی تغذیه کننده قدرت به ناحیه توزین به درستی رتبه بندی شده اند و بیش از ظرفیت خود کشیده نشده اند. انرژی بیش از حد وارد یک منطقه کم ارزش می شود می تواند منجر به افزایش خطرناک شود.

چگونه می توانید تشخیص دهید که لودسل شما آسیب دیده است؟

چندین شاخص وجود دارد که نشان می دهد ممکن است مشکلی در لودسل شما وجود داشته باشد، مانند:

  • رانش صفر
  • عدم توانایی در کالیبره کردن ترازو
  • قادر به تنظیم مجدد مقیاس نیست
  • وقتی ترازو در حال کار است اصلاً خواندن وجود ندارد
  • قرائتی که متناقض و متغیر هستند

یک تکنسین مجاز تعمیر ترازو می‌تواند ترازو و لودسل‌ها را عیب‌یابی کند تا از وجود هرگونه آسیب یا چیزی که نیاز به تعمیر دارد، مطمئن شود و می‌تواند اقدامات لازم برای تعمیر را انجام دهد. بسته به شدت آسیب، ممکن است نیاز به تعویض کامل واحد داشته باشد.

اشتراک گذاری مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارسال سریع

پشتیبانی قوی

پرداخت آسان

گارانتی تعویض

ضمانت محصول

سبد خرید
مژده به خرید اولی ها!

6% تخفیف برای اینورتر های هایتک، ال اس و آیمستر

منتظر شما هستیم

لیست قیمت ها را دانلود کنید 

تماس بگیرید

تماس