روش کالیبراسیون لودسل برای کاربردهای توزین چیست؟

کالیبراسیون لودسل
آنچه در این مطلب می خوانید

کالیبراسیون دستگاه SI580E و SI480E

ما در این مقاله قصد داریم شما را با کالیبراسیون دستگاه SI580E و SI480E آشنا کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا آخر مقاله با ما همراه باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان آرکا اینورتر تماس حاصل فرمایید.

 

بیشتر بخوانید:

لودسل سوها

کالیبراسیون لودسل

کالیبراسیون دستگاه SI580E

برای شروع ابتدا ۴ ثانیه کلید F را نگه دارید  بعد از آن دستگاه از شما pass word می خواهد. در این حالت ۴ مرتبه کلید TARE را فشار داده و بعد از آن کلید F را فشار دهید. نمایشگر کلمه GOOd و سپس SET.CAL را نشان می دهد. بعد از این کلید  TARE را فشار دهید در این حالت نمایشگر CALIBR را نشان می دهد.

 

نمایشگر SI580E را می توان به دو روش کالیبره کرد:

  1. با استفاده از وزنه مدل( Test Weight Calibration mode)
  2. فرضی بدون استفاده از وزنه مدل ( Simulation Calibration mode)

 

کالیبره کردن دستگاه با استفاده از وزنه

بعد از اینکه روی نمایشگر “CALibr” ظاهر شد دکمه TARE را فشار دهید تا وارد مد کالیبراسیون با استفاده از وزنه مدل شوید حال مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

جهت ثبت هر مرحله از کلید F و جهت بازگشت به مرحله قبل از کلید ZERO استفاده نمایید.

 

مرحله اول – تنظیم ظرفیت لودسل

در این مرحله بعد از مشاهده “CAPA” روی نمایشگر حداکثر ظرفیت لودسل را وارد نمایید. وزن وارد شده نباید بیشتر از حداکثر طرفیت لودسل باشد. ( اگر از چند لودسل موازی استفاده می کنید مجموع آن ها را وارد کنید.) جهت ثبت و ورود به مرحله بعد از کلید F استفاده نمایید.

توجه: اگر ماکزیمم ظرفیت لودسلی که استفاده کرده اید مثلا ۱۰۰۰ کیلو گرم باشد باید عدد ۱۰۰۰ را وارد کنید و نباید صفری اضافه وارد کنید.

 

مرحله دوم – تنظیم مقدار اعشار و ممیز و تنظیم ضریب ( Division)

در این مرحله بعد از مشاهده  DIVI روی نمایشگر با فشار دادن کلید  HOLD محل ممیز تغییر می نماید به همین طریق مکان مناسب برای ممیز را تنظیم نمایید. ( فقط می توان سه رقم به عنوان اعشار تعریف نمود.) بعد از آن با فشار دادن کلید PRINT می توان ضریب DIVISion را تنظیم نمود. ( وزن هایی که نمایشگر نشان می دهد مضربی از این عدد هستند. اعدادی که به عنوان Division می توان استفاده کرد عبارتند از ۱،۲،۵،۱۰،۲۰،۵۰ با هر بار فشار دادن PRINT این اعداد عوض می شوند. جهت ثبت و ورود به مرحله بعد از کلید F استفاده نمایید.

توجه:

 ضريب Division/ ( ماکزيمم ظرفيت لودسل ) نبايد بيشتر از ۲۰۰۰۰ شود.
اگر اين مقدار از ۲۰۰۰۰ بيشتر باشد پيغام “Err01 “ظاهر شده و به مرحله اول باز ميگردد.

 

مرحله سوم- اندازه گيري وزن مرده (Dead)

بعد از مشاهده عبارت “Dead “روي نمايشگر F کليد را فشار دهيد. در اين حالت نمايشگر شروع به شمارش مي کند (۰۹-CAL ,00-CAL)
نمايشگر به مدت ۱۰۱ الي ۲۰ ثانيه مقدار وزن مرده را به طور اتوماتيک اندازه گيري ميکند.

توجه :
در زماني که نمايشگر در حال اندازه گيري وزن مرده مي باشد از تکان دادن لودسل يا اضافه کردن بار به روي آن خودداري کنيد که در غير اينصورت نمايشگر “Error A “را نشان مي دهد.

 

مرحله چهارم- معرفي وزنه مدل و وارد کردن آن

در اين مرحله بعد از مشاهده “SPAN “روي نمايشگر ، وزنه مدل (حداقل ۰۱ %ماکزيمم ظرفيت) را وارد نماييد. مثال اگر ظرفيت لودسل شما ۱۰ تن است  ۱۰۰۰کيلوگرم مي شود که آن را وارد کنيد. سپس کليد F را فشار دهيد تا پيغام “UP “روي صفحه نمايشگر ظاهر شود. بعد از مشاهده پيغام“UP “وزنه مدل را روي لودسل قرار دهيد و کليد F را فشار دهيد. اگر وزن وزنه مدل کمتر از ۱۰%حداکثر ظرفيت لودسل باشد کاليبراسيون انجام نخواهد شد. در اين حالت نمايشگر شروع به شمارش مي کند( ۱۹-CAL ,10-CAL) نمايشگر به مدت ۱۰ الي ۲۰ ثانيه مقدار وزن̗ وزنه مدل را به طور اتوماتيک اندازه گيري ميکند.

 

مرحله پنجم – پايان کاليبراسيون

بعد از اندازگيري وزنه مدل نمايشگر عددي را نشان مي دهد بعد از آن بايد دکمه F را فشار دهيد بعد از آن روي نمايشگر “END “ظاهر مي شود که اين نشاندهنده پايان کاليبراسيون مي باشد.

 

کاليبراسيون فرضي (بدون وزنه مدل)

با استفاده از کاليبراسيون فرضي مي توانيد بدون داشتن وزنه، کاليبراسيون را انجام دهيد. براي اين منظور به مقدار Rate output درج شده روی برچسب مشخصات لودسل نيازمنديد.مطابق آنچه که قبلا گفته شد انجام دهيد تا روي نمايشگر CALIbr ظاهر شود . بعد از مشاهده “CALIBR “کليد HOLD را فشار دهيد. حال بايد مراحل زير را به ترتييب انجام دهيد:

جهت ثبت هر مرحله از کليد F و جهت بازگشت به مرحله قبل از کليد ZERO استفاده نماييد.

 

مرحله اول- تنظيم ظرفيت لودسل

در اين مرحله بعد از مشاهده ” CAPA“ روي نمايشگر حداکثر ظرفيت لودسل را وارد نماييد، وزن وارد شده نبايد بيشتر از حداکثر ظرفيت لودسل باشد.(اگر از چند لودسل استفاده مي کنيد مجموع آن ها را وارد کنيد). اگر ماکزيمم ظرفيت لودسلي که استفاده کرده ايد مثال ۱۰۰۰کيلو گرم باشد بايد عدد ۱۰۰۰را وارد کنيد و نبايد صفري اضافه وارد کنيد.  جهت ثبت و ورود به مرحله بعد از کليد  F استفاده نماييد.

 

مرحله دوم- تنظيم مقدار اعشار و مميز و تنظيم ضريب Division

در اين مرحله بعد از مشاهده “DIVI “روي نمايشگر , با فشار دادن کليد  HOLD محل مميز تغيير مي نمايد، به همين طريق مکان مناسب براي مميز را تنظيم نماييد )فقط ميتوان سه رقم به عنوان اعشار تعريف نمود. ( بعد از آن با فشار دادن کليد PRINT مي توان ضريب Division را تنظيم نمود .) وزن هايي که نمايشگر نشان مي دهد مضربي از اين عدد هستند . اعدادي که به عنوان Division مي توان استفاده کرد عبارتند از ۱،۲،۵،۱۰،۲۰،۵۰ . با هر بار فشار دادن PRINT اين اعداد عوض مي شوند.جهت ثبت و ورود به مرحله بعد از کليد F استفاده نماييد.

توجه :
(ضريب Division) / ( ماکزيمم ظرفيت لودسل ) نبايد بيشتر از ۲۰۰۰۰ شود.
اگر اين مقدار از ۲۰۰۰۰ بيشتر باشد پيغام “Err01 “ظاهر شده و به مرحله اول باز ميگردد.

 

مرحله سوم- اندازهگيري وزن مرده (Dead:)

بعد از مشاهده عبارت “Dead “روي نمايشگر کليد F را فشار دهيد.در اين حالت نمايشگر شروع به شمارش مي کند (۰۹-CAL ,00-CAL)
نمايشگر به مدت ۱۰ الي ۲۰ ثانيه مقدار وزن مرده را به طور اتوماتيک اندازهگيري مي کند.

توجه :
در زماني که نمايشگر در حال اندازهگيري وزن مرده مي باشد از تکان دادن لودسل يا اضافه کردن بار به روي آن خودداري کنيد که در غير اينصورت نمايشگر  Error A را نشان مي دهد.

 

مرحله چهارم- وارد کردن Rate output

در اين مرحله بعد از مشاهده “mv “روي نمايشگر مقدار (R.O)  درج شده روي برچسب مشخصات لودسل را با توجه به کليدهاي جهتي روي نمايشگر وارد کنيد. بعد از وارد کردن O.R کليد F را فشار دهيد.

توجه: در صورتي که براي سيستم توزين از چند لودسل موازي شده استفاده مي کنيد، ميانگين O.R لودسل را وارد نماييد. در اين مرحله اگر O.R را درست وارد نکنيد روي نمايشگر “BAD “ظاهر شده و به مرحله اول باز مي گردد.

 

مرحله پنجم – پايان کاليبراسيون

در اين حالت روي نمايشگر “DONE “ظاهر شده و مشخصه کاليبراسيون بر روي صفحه نمايشگر ظاهر ميگردد.حال با فشار دادن کليد F کاليبراسيون به اتمام مي رسد.

دانلود پی دی اف مقاله

اشتراک گذاری مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارسال سریع

پشتیبانی قوی

پرداخت آسان

گارانتی تعویض

ضمانت محصول

سبد خرید
مژده به خرید اولی ها!

6% تخفیف برای اینورتر های هایتک، ال اس و آیمستر

منتظر شما هستیم

لیست قیمت ها را دانلود کنید 

تماس بگیرید

تماس